Roplan AB - första Intentia kunden som driftsatt Java-baserade Movex NextGen på Windows NT Nyligen tillkännagav Intentia, att dess Java-baserade affärssystem Movex NextGen, för första gången driftsatts på en AS/400. Idag meddelar Intentia att Movex NextGen även driftsatts på en NT-plattform, vilket skedde måndagen den 5 juni hos Roplan AB. -Detta är ännu en milstolpe för Intentia, säger Johan Berg, VD för Intentia R&D. - Vi är nöjda med att se hur Movex breda och djupa funktionalitet erbjuder en utomordentlig lösning för s.k. 'business-to-business e-collaboration' för Roplan; en lösning som visat sig fungera utmärkt", säger Göran Wallenius, VD för Roplan AB. "Vi är också nöjda med snabbheten och professionalismen i implementationsprojektet, fortsätter Göran Wallenius. -De huvudsakliga anledningarna till att vi valde Movex NextGen, var den världsledande Java-teknologin i botten, de förbättrade planerings- och produktionsprocesserna, mer effektiv lager- och logistikhantering och slutligen, snabb och precis ekonomisk rapportering, sammanfattar Göran Wallenius. Movex NextGen på en NT är en av tre möjliga plattformar, de övriga är SUN Solaris, och AS/400. Detta positionerar Intentia på marknaden som ett av de företag som kan erbjuda den bredaste valmöjligheten vad gäller val av plattform - Movex NextGen utgör det världsledande stödet till företag som vill utmärka sig i den nya e-collaboration-ekonomin. Det är detta som gör Java till en verkligt intressant plattform för att bygga affärskritiska lösningar på", säger Johan Berg, VD på Intentia Research & Development. "Jag ser verkligen fram emot att fortsätta med att tillkännage fler nöjda Movex NextGen-kunder, vare sig de väljer NT, AS/400 eller SUN Solaris som plattform, avrundar Johan Berg. Implementationen på Roplan gjordes på en IBM Netfinity-server, med en DB2- databas. För ytterligare information, var vänlig se nästa sida: Göran Wallenius Chief Executive Officer Roplan AB Mobile.+ 46-708-784300 Email:goran.wallenius@roplan.se www.roplan.se Thomas Ahlerup Chief Corporate Information Officer Intentia International Tel. +46-8-5552 5766 Mobile: +46-708-545 666 Email: thomas.ahlerup@intentia.se www.intentia.com Johan Berg Managing Director Intentia Research & Development Tel. +46-8-5552 5613 Email: johan.berg@intentia.se www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01050/bit0002.pdf