TNUVA, Israels största livsmedels- och mejeriföretag väljer Intentias affärssystem på SUN Solaris TNUVA, Israels största livsmedels- och mejeriföretag har valt att implementera Intentias affärssystem för e-collaboration, Movex NextGen i sina mejerier i Israel. Det sammanlagda ordervärdet uppgår till 2,6 miljoner USD, varav 1 miljon USD är licensavgifter och återstående 1,6 miljoner USD är konsulttjänster. TNUVA har vuxit ur sitt nuvarande informationssystem och behöver nu ett avancerat, konsoliderat system som kan hjälpa företaget att höja effektiviteten inom logistik och produktion. Movex kommer att implementeras på TNUVAs samtliga mejerier i Israel och användas för administration av lager, inköp och produktionsplanering, samt anläggningsunderhåll. "Vi tittade på flera system på marknaden för att hitta ett som passade våra specifika behov inom mejeriindustrin. Movex ger oss den bästa lösningen när det gäller funktionalitet, teknik och leverantörens erfarenhet och ger därmed vårt företag de största fördelarna", säger Varda Polak, informationsdirektör på TNUVA. Varda Polak hade det övergripande ansvaret för att välja det nya systemet. "Vi uppskattade framför allt Intentias arbetssätt med industriapplikationer, vilket ger oss skräddarsydd funktionalitet för mejeribranschen i kombination med den kompetens som krävs för att kunna implementera ett affärskritiskt system i mejerimiljö. Dessutom kunde vi konstatera att Intentias Javateknik ligger i teknologins framkant och det bör vara ett ypperligt sätt att skydda våra IT-investeringar för framtiden", avslutar Varda Polak. "På Intentia är vi mycket glada över att få detta förtroende från ett marknadsledande israeliskt företag som TNUVA. Detta samarbete kommer att ge oss en mycket viktig kund och samtidigt positionera Movex som en avancerad affärskritisk lösning för den israeliska livsmedelsindustrin. Dessutom är detta ännu ett bevis på vår ledande ställning inom livsmedelsindustrin och på att de stora investeringar vi gjort för att utveckla Movex för utvalda branscher som till exempel livsmedelsindustrin verkligen betalar sig", säger Lars Lundström, Director of Sales & Operations på Intentia Europe. "Detta är en mycket viktig order för Intentia Israel. TNUVA är det största livsmedelsföretaget i vårt land med höga krav på IT-lösningar och - tjänster. Vi är mycket glada för att vi valdes ut för det här projektet", säger Eli Maisels, Managing Director Intentia Israel. TNUVAs mejerier kommer att få Israels första Movex NextGen-installation baserad på Javateknologin. "Vi är säkra på att det här projektet kommer att ge oss mycket synlighet och publicitet på den israeliska marknaden, samt mycket draghjälp i etableringen av Movex som den ledande lösningen på den israeliska marknaden, precis som det är på andra marknader", avslutar Eli Maisels. Movex NextGen, som är helt utvecklat i Java, kommer att implementeras på SUN Solaris med Oracle som databas. För ytterligare information, var vänlig kontakta Mr. Yaacov Rabinovich Chief Information Officer Dairy Division TNUVA Tel. +972-3-6904966 Fax. +972-3-6904967 Email yaacovr@tnuva-com.co.il Lars Lundström Director Sales Intentia Europe Tel. +46 8 5552 5631 Email lars.lundstrom@intentia.se Thomas Ahlerup Chief Corporate Information Officer Intentia International AB Tel. +46-8-5552 5766 Fax. + 46-8-5552 5999 Email thomas.ahlerup@intentia.se Om TNUVA TNUVA är det största livsmedels- och mejeriföretaget i Israel. Företaget har över 5 500 anställda och omsättningen 1999 var 1.5 miljarder USD. Mjölk- och mejeridivisionen som ska använda Movex NextGen står för 70 % av Israels behov av mejeriprodukter. Det viktigaste produktsortimentet omfattar mjölk i olika former, yoghurt, drycker och ost. Magra produkter har gett ökad försäljning under senare år. Besök TNUVA på http://www.tnuva.co.il/ Om Intentia International AB (publ) Intentia International AB förutsåg redan för flera år sedan vilka behov som skulle uppstå i den nya e-ekonomin och inriktade sitt arbete på att kunna uppfylla de behoven. Intentia har utvecklat sin produkt Movex från ett traditionellt affärssystem till en fullständig lösning för e- collaboration som kan hantera alla krav som ställs av den nya ekonomin. Movex ger Intentias kunder nyckeln till framgång, med applikationer för Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Planning & Execution (SCPE), Partner Relationship Management (PRM), Business Performance Management (BPM) och e-business. Intentia är väl positionerat för att uppfylla marknadens behov när "e" (electronic) utvecklas till "c" (collaboration) och tillfredsställer sina kunders behov med en global organisation på över 3 800 anställda som arbetar med mer än 3 500 kunder i över 40 länder. Intentia är noterat på Stockholms fondbörs O-lista under beteckningen INT B. Besök Intentia på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00990/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/21/20000621BIT00990/bit0002.pdf