USP Health Care AB väljer integrerad e-handelslösning från Intentia

USP Health Care AB väljer integrerad e-handelslösning från Intentia USP Health Care AB har valt Intentias e-handelslösning B2C (Business to Consumer)-Webshop tillsammans med affärssystemet Movex för uppbyggnaden av sin webbplats för försäljning av hälsoprodukter och naturläkemedel. Intentias e-handelslösning administrerar alla transaktioner från kundens klickande på ebbplatsen till USP:s affärssystem för debitering, betalning och leverans. Lösningen är helt integrerad och tas fram på mindre än två månader. Intentias e-handelslösning stödjer också handel med professionella kunder, dvs mellan företag, institutioner osv. (B2B), när nuvarande affärsmodell med försäljning över Internet utvidgas. "Intentias e-handelslösning blir ryggraden i vår stora satsning på distribution av hälsoprodukter och naturläkemedel för egenvårdsmarknaden", säger Patrik Hellström, VD för USP. "För våra produkter är logistiken kärnan och alla led i distributionen måste fungera." "Från min tidigare verksamhet vet jag att de flesta systemleverantörer inte kan erbjuda ett komplett system, integrerat och flexibelt, på två månader", säger Krister Hanner, arbetande styrelseordförande i USP Health Care och grundare av flera ledande e-handelsföretag som Boxman och wideyes.com. "Intentia var det enda företag som kunde leverera den rätta lösningen för våra nyckelkrav på garanterad tid och vi ser verkligen fram emot att jobba ihop med Intentia i framtiden." "Genom att utnyttja flexibiliteten i Movex med dess många olika standardkomponenter, i detta fall Movex Web Shop 2.0, klarar vi de mycket tuffa krav på tidsplaner och kostnadspress som dagens marknad ställer", kommenterar Markus Jakobson, VD för Intentia Consulting Sverige. "Vår marknadsandel för e-handelssystem växer mycket snabbt och vi ser allt fler projekt av denna typ." "Att USP ger Intentia förtroendet att leverera ett komplett e- handelssystem visar återigen på Intentias mycket starka konkurrenskraft och förstärker bilden av den trend där företag i större utsträckning vänder sig till leverantörer som kan tillhandahålla standardlösningar och som förstår komplexa affärsprocesser", säger Thomas Ahlerup, Informationschef, Intentia International. "Vi ser samma trend på alla våra marknader", avslutar Ahlerup. Ytterligare frågor besvaras av: Patrik Hellström, VD, USP Tel. +46-8-412 72 00 patrik.hellstrom@uspab.com Krister Hanner, styrelseordförande, USP Tel +46-0704-910030 krister.hanner@uspab.com Patrik Bergström, Chief Technical Officer, USP Tel +46-8-412 72 00 patrik.bergstrom@uspab.com Thomas Ahlerup, Informationschef, Intentia International AB, Tel. +46-8-5552 5766 Fax. +46-8-5552 5999 Mobil +46-708-545 666 thomas.ahlerup@intentia.se Markus Jakobson, VD Intentia Consulting Sverige AB Tel +46-8-5552 5000 Fax +46-8-5552 5999 Jörgen Hansson, Sales Manager, Intentia Consulting Sverige AB Tel.+46-8-5552 5672 Fax. +46-8-5552 5999 Om USP Health Care AB USP Health Care AB lanserar inom kort försäljning av ett bredare sortiment hälsoprodukter och naturläkemedel mot egenvårdsmarknaden via Internet. USP-aktien är noterad på OM Stockholmbörsens lista Nya Marknaden. Företaget grundades 1994 av entreprenören Ulf Söderberg. www.uspab.com Om Intentia International AB De senaste åren har Intentia International AB (XSSE: INT B) koncentrerat sig på att positionera sig för att vara berett på att uppfylla kraven i en förändrad ekonomi. Intentia har utvecklat sin produkt från ett traditionellt affärssystem till en komplett lösning för e-collaboration som kan hantera alla krav som ställs av den nya ekonomin. Vi ger våra kunder möjligheten att lyckas i den nya ekonomin genom att erbjuda dem Movex e-collaboration i kombination med ledande Movex-applikationer för Customer Relationship Management (CRM), Supply Chain Planning (SCP) och Business Performance Management (BPM). Intentia är väl positionerat för att uppfylla marknadens behov när "e" utvecklas till "c" (collaboration) och tillfredsställer sina kunders behov med en organisation på över 3 800 anställda som arbetar med mer än 3 500 kunder i över 40 länder. Besök Intentia på www.intentia.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00470/bit0002.pdf