Intrum Justitia fullföljer inte förvärvet av Legal & Trade Collections (Ireland)

Intrum Justitia, Europas ledande koncern för tjänster inom kreditadministration, har tagit beslutet att inte fullfölja förvärvet av Legal & Trade Collections (Ireland). Den finansiella grund på vilken Intrum Justitia baserade förvärvet föreligger ej längre, till följd av ny information tillhandahållen av säljaren Legal & Trade Financial Services. För ytterligare information kontakta: Intrum Justitia AB (publ) Anders Antonsson, informationschef Tel: 08-546 102 06, mobil: 0703-367 818 E-post: a.antonsson@se.intrum.com

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har cirka 10 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget intäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.