John Easden utsedd till ny vd för Intrum Justitia i England och Wales

John Easden utsedd till ny vd för Intrum Justitia i England och Wales John Easden har utsetts till ny verkställande direktör för Intrum Justitias verksamheter i England och Wales. John Easden kommer närmast från en position som divisionschef inom den brittiska banken Abbey National, där han arbetat i fyra år. John är 39 år och har skaffat sig bred marknads- och försäljningserfarenhet från tidigare positioner inom bolag i den finansiella sektorn, bland annat som marknadschef på Alliance och Leicester Building Society. "Utnämningen av John Easden gör att vi nu har en fortsatt komplett och stark ledningsgrupp i hela Storbritannien", säger Bertil Persson, tillförordnad koncernchef för Intrum Justitia. "Vi gjorde nyligen ett förvärv i Skottland, som tillsammans med verksamheterna i Irland, England och Wales, gör Intrum Justitia till det ledande bolaget för hantering av kundfordringar i Storbritannien." Bland Intrum Justitias brittiska kunder finns kända företag som Dell, Barclays och Great Universal Stores. För ytterligare information, kontakta: Anders Antonsson, informationschef Tel: 08-546 10 206 Mobil: 0703-36 78 18 E-post: a.antonsson@se.intrum.com Intrum Justitia är Europas ledande bolag för hantering av kundfordringar. Koncernen omsätter över 2,3 miljarder kronor och har omkring 2 600 anställda i 21 europeiska länder. Intrum Justitia strävar efter att mätbart förbättra sina kunders kassaflöden och långsiktiga lönsamhet genom att på varje lokal marknad erbjuda hög kvalitet i relationen, såväl med kunder som med betalningsskyldiga. Koncernen erbjuder ett brett utbud av tjänster för hantering av företags- och konsumentfordringar. Intrum Justitia har en tillväxtstrategi som innebär att företaget avser att ta aktiv del i branschens konsolidering. Sedan den 12 juni 2002 är Intrum Justitia AB noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Ytterligare information finns på bolagets webbplats: www.intrum.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00970/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/08/20021008BIT00970/wkr0002.pdf

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster med närvaro på 24 marknader i Europa. Intrum hjälper företag att utvecklas genom att erbjuda lösningar som utformats för att förbättra företagens kassaflöde och långsiktiga lönsamhet samt genom att ta hand om deras kunder. En viktig del av bolagets mission är att se till att privatpersoner och företag får det stöd de behöver för att bli skuldfria. Intrum har över 9 000 engagerade medarbetare som hjälper cirka 80 000 företag runt om i Europa. Under 2018 hade bolaget intäkter på 13,4 miljarder kronor. Intrum har sitt huvudkontor i Stockholm och Intrum-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.intrum.com.