inUse köper 50% av webbtjänsten Tweaky

Den digitala byrån inUse AB har köpt 50 % av Tweaky, en webbtjänst där företag kan göra användningtester på nätet. Tweaky fanns med på Internetworlds lista över de bästa svenska entreprenörerna 2012.

“Användbarhetstester har alltid varit en viktig del av vår process för att säkerställa att de som använder våra kunders webbplatser får en riktigt enkel och bra upplevelse, men vi vet också att det är ganska dyrt för många kunder att testa så ofta som man borde”, säger Johan Berndtsson, vice VD på inUse.

“Tweaky erbjuder alla webbansvariga en möjlighet att kontinuerligt förbättra sina webbplatser till ett konkurrenskraftigt pris. De kan förbättra sina affärer, och användarna får bättre service. Det finns stora utvecklingsmöjligheter i den här typen av tjänster. Bra användarupplevelser är kärnan i vår verksamhet, och vi vill vara med och utveckla Tweaky till en tjänst i världsklass”, fortsätter Johan Berndtsson.

Processen Tweaky använder är enkel och snabb. Inom 24h, kan kunderna få filmer som visar hur användarna använder webbplatsen. Det blir ett tydligt underlag för att förbättra användbarheten i ett system.

“Tweaky är ett nytt företag men vi har en stark produkt, och i kombination med inUse starka varumärke och kundportfölj är vi övertygade om att fler kunder kommer få nytta av vår tjänst. Med Tweaky gör vi det enklare för både stora och små aktörer att aktivt jobba med konvertering och användarupplevelsen genom snabba och enkla användbarhetstester“, säger Oscar Eidering, VD på Tweaky.

Tjänsten används redan idag av företag som Apollo, CDON och Vaimo. “Under sommaren kommer vi att arbeta intensivt med att vidareutveckla tjänsten för att göra den så tillgänglig som möjligt för så många som möjligt”, avslutar Johan Berndtsson.

Tweaky: www.tweaky.se

inUse: www.inuse.se

Kontaktperson inUse: Johan Berndtsson, 0708 - 45 70 73, johan.berndtsson@inuse.se

Kontaktperson Tweaky: Oscar Eidering, 0735 - 00 80 52, oscar@tweaky.se