Förslag avseende styrelse i Investor AB

Förslag avseende styrelse i Investor AB Vid ordinarie bolagsstämma i Investor AB den 23 april 2003 kommer följande förslag att framläggas beträffande antal styrelseledamöter, styrelsearvode och val av styrelse. Aktieägare som tillsammans representerar mer än 50 procent av röstetalet för samtliga aktier i bolaget står bakom förslaget. Antal styrelseledamöter Tio ledamöter och inga suppleanter. Styrelsearvode Styrelsearvode om 4 575 000 kronor att fördelas enligt styrelsens bestämmande. Val av styrelse Omval av ledamöterna Claes Dahlbäck, Sune Carlsson, Håkan Mogren, Anders Scharp, Peter D. Sutherland, Björn Svedberg, Jacob Wallenberg och Marcus Wallenberg. Ledamoten Koichi Nishimura har undanbett sig omval. Nyval av Ulla Litzén, 47 år, Sverige, VD för W Capital Management samt styrelseledamot i SKF, Atlas Copco och Posten. Nyval av O. Griffith Sexton, 59 år, USA, Advisory Director vid Morgan Stanley, Adjunct Professor vid Colombia Business School och Visiting Lecturer vid Princeton University's Bendheim Center for Finance. INVESTOR AB För ytterligare information: Fredrik Lindgren, Informationschef: 08-614 20 31, 070-624 20 31 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT00150/wkr0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.