Fredrik Lindgren ansvarig för Investor Relations

Fredrik Lindgren ansvarig för Investor Relations Fredrik Lindgren har utsetts till ansvarig för Investor Relations inom Investor. Han efterträder Per Spångberg som lämnar Investor och tillträder som VD i riskkapitalföretaget Biolin Medical. Fredrik har arbetat på Investor i drygt tre år och varit vice ansvarig för Investors Treasury funktion och även arbetat i New York inom Investors organisation för nya investeringar, Investor Growth Capital. INVESTOR AB För ytterligare information: Nils Ingvar Lundin, informationsdirektör, 08-614 20 49, 070-514 20 49 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00190/bit0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.