Inbjudan till Press och Kapitalmarknad

Inbjudan till Press och Kapitalmarknad I samband med att Investor AB publicerar bokslutskommuniké för 2000, inbjudes representanter för press och kapitalmarknad till en presentation av Marcus Wallenberg, Investors VD och koncernchef, Börje Ekholm, ansvarig för Nya Investeringar och Finansdirektör Lars Wedenborn. Datum: Onsdag 24 januari 2001 Tid: 13.00 (Lunch serveras från 12.30) Plats: Operaterrassen, Stockholm. Arrangemanget sker i samarbete med "financialhearings.com". Konferensen kan följas direkt per telefon +44 (0)20 8781 0598, samt via Internet på www.investorab.com eller www.financialhearings.com. En inspelning av presskonferensen kommer att finnas tillgänglig i 48 timmar på telefonnummer +44 (0)20 8288 4459 (access code 610 932). Webbsändningen finns tillgänglig dagen efter på www.investorab.com Var vänlig meddela eventuell närvaro till Gunilla Hedqvist per mail, gunilla.hedqvist@investorab.com. Publicering av bokslutsrapporten beräknas ske kring klockan 09.00 samma dag. Nils Ingvar Lundin Informationsdirektör Fredrik Lindgren Investerarrelationer ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00790/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/18/20010118BIT00790/bit0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.