Investor AB investerar i WatchMark, USA

Investor AB investerar i WatchMark, USA Investor AB har, genom sitt helägda dotterbolag Investor Growth Capital, tillsammans med Ericsson Venture Partners, lett en tredje finansieringsrunda för WatchMark Corporation. I finansieringsrundan deltog även de befintliga investerarna Pequot Capital, Origin Partners och Lucent New Ventures Group. Finansieringsrundan uppgår till 26,6 miljoner USD. WatchMark, som har sitt huvudkontor i Bellevue, Washington, är en ledande leverantör av mjukvara för teknisk kvalitetssäkring till mobila telekom- och andra nätverksoperatörer. WatchMarks produkter för kvalitetssäkring optimerar nätverkskapacitet och prestanda samt reducerar kostnader. Mer än 100 operatörer i 30 länder använder WatchMarks produkter. WatchMark kommer att använda kapitalet till att stärka sin ledande position som leverantör av mjukvara för teknisk kvalitetssäkring, utvidga sitt produktutbud, expandera in i Kina och Sydamerika samt utöka sina globala marknadsföringsaktiviteter. Läs mer om WatchMark på deras hemsida: www.watchmark.com För vidare information: Torbjörn Wingårdh, Managing Director, Investor Growth Capital, Palo Alto, Kalifornien +1 650 543 2100 Fredrik Lindgren, Vice President Investor Relations +46 8 614 20 31 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00070/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00070/bit0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.