Investor AB investerar i White Rock Networks, USA

Investor AB investerar i White Rock Networks, USA Investor AB har, genom sitt helägda dotterbolag Investor Growth Capital, deltagit i en tredje finansieringsrunda för White Rock Networks. I finansieringsrundan deltar de befintliga investerarna Oak Investment Partners, Mayfield Fund, Meritech Capital och Hook Partners. Nya investerare är främst Investor Growth Capital och Fremont Communications. Finansieringsrundan uppgår till 60 miljoner USD. White Rock Networks tillhandahåller nästa generations optiska överföringssystem för tele- och datakomoperatörer. En av bolagets huvudprodukter är dess VLX2010tm SONET multiplexer som möjliggör kostnadseffektiva höghastighetslösningar i storstadsregioner. White Rock Networks kommer främst att använda kapitalet för att lansera sin produktstrategi på marknaden. Den första fasen innebär en förbättring av bolagets SONET plattformar med hänsyn till kostnader, storlek och prestanda för kunder med fiberbaserade nät. Läs mer om White Rock Networks på deras hemsida: www.whiterocknetworks.com För vidare information: Anna Nekoranec, Managing Director, Investor Growth Capital +1 212 515 9000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00130/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00130/bit0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.