Investor positivt till ABB:s nyemission

Investor positivt till ABB:s nyemission Med anledning av dagens tillkännagivande om nyemission i ABB, lämnar Investors VD och koncernchef Marcus Wallenberg följande kommentar: "ABB har steg för steg vidtagit åtgärder för att stärka sin operationella och finansiella position. Den nu föreslagna nyemissionen är ett viktigt led i det arbetet. Investor, representerande 10 procent av kapital och röster i ABB, ställer sig därför positivt till den föreslagna nyemissionen. Slutgiltigt beslut om deltagande i nyemissionen fattas med beaktande av emissionsvillkoren vid teckningstidpunkten." För ytterligare information: Fredrik Lindgren, Informationschef: 08-614 20 31, 070-624 20 31 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00070/wkr0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.