Nomineringskommitté för Investor AB inför bolagsstämma 2004

Nomineringskommitté för Investor AB inför bolagsstämma 2004 I enlighet med beslut vid Investors bolagsstämma den 23 april 2003 meddelas härmed de fyra största aktieägarnas representanter, som under styrelseordförandens ledning, skall arbeta fram ett förslag till styrelse att föreläggas den ordinarie bolagsstämman för beslut. Representanter: Jacob Wallenberg, Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse Peter Rudman, Nordeas fonder Lars Isacsson, EB-Stiftelsen Caroline af Ugglas, Skandia Ordinarie bolagsstämma för Investor AB kommer att hållas tisdagen den 23 mars 2004. Aktieägare som önskar lämna förslag avseende representanter till Investors styrelse kan vända sig till Investors styrelseordförande på e- mail; chairman@investorab.com INVESTOR AB För ytterligare information: Fredrik Lindgren, Informationschef: 08-614 20 31, 070-624 20 31 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00160/wkr0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.