Viveka Hirdman-Ryrberg Head of Corporate Relations, Sustainability and Communications

Viveka Hirdman-Ryrberg har utsetts till ny Head of Corporate Relations, Sustainability and Communications på Investor. Sedan 2009 är Viveka Hirdman-Ryrberg Kommunikationsdirektör på SEB, där hon arbetat i olika roller sedan 1990. Hon är även ordförande i SEB:s Hållbarhetskommitté.

”Jag är mycket glad över att välkomna Viveka som Investors nya Head of Corporate Relations, Sustainability and Communications. Med sin omfattande kunskap och erfarenhet inom alla kommunikationsområden, både externa och interna, kommer hon att bidra starkt till vårt kommunikationsarbete. Dessutom kommer hon med sin kompetens att stödja våra ökade satsningar inom hållbarhet. Jag ser fram emot att arbeta tätt ihop med Viveka och är övertygad om att hon kommer att göra en utmärkt insats i sin nya roll”, kommenterar Investors vd Johan Forssell.

Viveka Hirdman-Ryrberg kommer att tillträda som Head of Corporate Relations, Sustainability and Communications på Investor efter sommaren och ingå i Investors ledningsgrupp.

Magnus Dalhammar, IR-ansvarig: 08-614 21 30, 0735-24 21 30

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat, ABB, Atlas Copco, Ericsson, SEB och Mölnlycke.

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.