RiksTV väljer IP-Only för framtidens tv

RiksTV, leverantör av betal-tv i Norge, väljer IP-Onlys CDN, Content Delivery Network, för sin satsning på framtidssäkra streamingtjänster. Avtalslängden är ett år och affären landar på mellan tre och fem miljoner kronor.
– Vi är väldigt nöjda med IP-Onlys CDN-leverans. Vi uppskattar också det enkla och professionella samarbetet som passar väl in i vår verksamhet, säger Niclas Amundsen, ansvarig för streamingtjänster vid RiksTV.

Samarbetet ses som ett kvitto på IP-Onlys långa erfarenhet av att bistå mediebranschen med högkvalitativa tjänster som tål stora mängder trafik via nät, appar och digitala boxar.

RiksTV har tidigare lanserat tjänsten strim.no som innebär att man inte behöver ha en digital-box utan enbart en app för att kunna se tv överallt. Tittarna kan välja på 25 tv-kanaler, HBO Nordic, Disney- och Paramountfilmer eller serier.

– Det är spännande att se en nordisk aktör som RiksTV så offensivt satsa på framtidens tv, säger Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise. Vi på IP-Only är stolta över att kunna stödja och möjliggöra den här fortsatta tillväxten genom vår CDN-lösning.

RiksTV kan också glädjas åt en topplacering i en undersökning om populäraste tv-leverantören i Norge. Frågorna ställdes i en barometer som presenterades i maj i år där RiksTV tog hem förstaplatsen.