Sibyllakedjan digitaliseras ytterligare – nytt storavtal med IP-Only uppgraderar 165 etableringar

IP-Only valdes som leverantör av nätlösning för Sibyllas landsomfattande verksamhet.
Samarbetet med IP-Only är ett sätt för oss att ytterligare förfina den digitala resa vi påbörjat, säger Joakim Carlsson, vd på Nordic Fast Food.

Nordic Fast Food äger kedjan Sibylla, som sedan 1932 drivit restauranger i Sverige och som i dag har cirka 165 etableringar i landet. När de nyligen sökte leverantör för morgondagens nätverkslösningar valdes IP-Only.

– Precis som våra gäster blir även vi alltmer digitala och i den utvecklingen krävs nät som både klarar ökad kapacitet och stabilitet då vi befinner oss i en expansionsfas av nya snabbservicerestauranger. Samarbetet med IP-Only är ett sätt för oss att ytterligare förfina den digitala resa vi påbörjat, säger Joakim Carlsson, vd på Nordic Fast Food

Avtalet, som löper över fyra år med ett affärsvärde på ett miljonbelopp, innehåller bland annat följande.

• Central IP VPN-tjänst för enklare hantering
  • Cirka 165 etableringar i Sverige som kopplas till centrala IP VPN-tjänsten
  • Internet
  • Brandvägg för ökad säkerhet
  • VPN-anslutna kortinlösen och fjärranslutning
  • Ett extra VLAN med internetförbindelse

– Det är naturligtvis glädjande att en så stor aktör som Nordic Fast Food, med ett välkänt och aktat varumärke som Sibylla, valt oss som partner när morgondagens digitala infrastruktur planeras och implementeras. Detta är ytterligare ett bevis på att vi kan leverera de största lösningarna, till de största kunderna, med de hårdaste kvalitetskraven, säger Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise.

Niclas Karnhill, presschef på IP-Only

Precis som våra gäster blir även vi alltmer digitala och i den utvecklingen krävs nät som både klarar ökad kapacitet och stabilitet då vi befinner oss i en expansionsfas av nya snabbservicerestauranger. Samarbetet med IP-Only är ett sätt för oss att ytterligare förfina den digitala resa vi påbörjat.
Joakim Carlsson, vd på Nordic Fast Food
Det är naturligtvis glädjande att en så stor aktör som Nordic Fast Food, med ett välkänt och aktat varumärke som Sibylla, valt oss som partner när morgondagens digitala infrastruktur planeras och implementeras. Detta är ytterligare ett bevis på att vi kan leverera de största lösningarna, till de största kunderna, med de hårdaste kvalitetskraven.
Regina Donato Dahlström, affärsområdeschef för IP-Only Enterprise