Styrelseförändringar i Isconova AB

Isconova AB, ett ledande internationellt bolag inom adjuvans för vacciner, meddelar att Russell G. Greig, nuvarande styrelsemedlem och tidigare tillförordnad VD för Isconova, har utsetts till styrelseordförande i Isconova AB. Han efterträder Ulf Tossman som kommer kvarstå som ordinarie ledamot i styrelsen.

Styrelsen i Isconova består därmed av:

Russell G. Greig – styrelseordförande
Eva-Lotta Allan – styrelseledamot
Gunnar Fernström – styrelseledamot
Lars Gårdö – styrelseledamot
Ulf Tossman – styrelseledamot
Peter Wells – styrelseledamot
Johan Rask – styrelsesuppleant

Styrelsen avser föreslå årsstämman 2012 att Russell G. Greig kvarstår som styrelseordförande i Isconova.

För mer information, vänligen kontakt:
Ulf Tossman, avgående styrelseordförande i Isconova AB
E-post: ulf.innovative.advice@gmail.com

Isconova AB är ett ledande internationellt vaccinadjuvansbolag. Isconova har bred kunskap om vaccinsystem och bolaget utvecklar vaccin tillsammans med partners inom human- och veterinärområdet. Det första vaccinet som använder Isconovas nanopartikelteknologi Matrix™, Equilis® Prequenza, lanserades på veterinärmarknaden 2006. På humanmarknaden finns ett antal vaccin under utveckling innehållande Isconovas tredjegenerations nanopartikel, Matrix M™. Isconova samarbetar med bland annat Crucell/J&J, Pfizer, Merck & Co., Jenner Institute, Genocea och Evolva. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala.

Isconova är listat på NASDAQ OMX First North (ticker: ISCO). Pareto Öhman AB är bolagets certifierade rådgivare.
www.isconova.se

Om adjuvans

Adjuvans är ämnen som tillsätts för att ge vacciner en förbättrad och mer varaktig effekt.