ISS förvärvar Lemonia AB

ISS förvärvar Lemonia AB ISS Sverige AB har idag förvärvat Lemonia AB och utökar serviceutbudet med leverans av fruktkorgar till arbetsplatser. Lemonia AB levererar fruktkorgar till företag och arbetsplatser i Stockholmsregionen under produktnamnet Tuttifrutti. Företaget grundades 1988 och har idag 1300 kunder, 20 anställda samt en omsättning på 24 miljoner kronor. - God arbetsmiljö är en viktig del av vårt miljöarbete, säger ISS VD Thomas Kolbe. Färsk frukt är uppskattat på många arbetsplatser och vi kan nu bidra till att ytterligare förbättra arbetsmiljön hos våra kunder. Samtidigt får Lemonias kunder tillgång till hela ISS Facility Services serviceutbud med kontorsservice, catering, städning, fastighets tjänster och mycket mer. Lemonia AB kommer att drivas vidare som eget bolag inom ISS och Lemonias VD, Lena Bergander fortsätter att leda företaget inom ISS. För mer information, kontakta Thomas Kolbe, VD ISS Sverige AB tfn 08-681 60 40, 070-681 60 40 Lena Bergander, VD Lemonia AB tfn 08-556 09 450, 070- 990 46 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT01050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT01050/wkr0002.pdf