ISS satsar vidare på FM-marknaden

ISS satsar vidare på FM-marknaden ISS Sverige tar nu nästa steg i utvecklingen mot Facility Services och Facility Management och bildar en renodlad FM-organisation - ISS Facility Management. - Vi vill möta marknadens behov av en samarbetspartner som kan ta ett helhetsgrepp om många olika tjänster, säger VD Thomas Kolbe. Genom det nya affärsområdet kan vi också utveckla servicen till de kunder som valt oss som rikstäckande outsourcingpartner. Att fokusera på sin kärnverksamhet är idag en självklarhet för många företag och organisationer. Man gör det man är bra på och låter någon annan sköta kringservicen.. ISS vill gå ännu längre. - Vår FM-organisation ska bidra till att utveckla kundernas affär, säger Thomas Kolbe. Genom vår erfarenhet kan vi ta initiativ till långsiktiga lösningar för att förbättra kvaliteten, effektivisera servicen och samtidigt öka lönsamheten hos våra kunder. Chef för det nya affärsområdet är Sture Nilsson, tidigare VD för ISS Ecuro AB. Samtidigt tillträder Henrik Juul Andersen som VD för ISS Ecuro AB. Andersen kommer närmast från befattningen som VD för det ISS-ägda House of Coffee och var dessförinnan VD för ISS verksamhet i Tyskland. För ytterligare information, kontakta Thomas Kolbe, VD ISS Sverige AB, 08-681 60 40, 070-681 60 40 Sture Nilsson, affärsområdeschef ISS FM, 08-610 37 10, 070-787 04 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00060/wkr0002.pdf