ISS Sverige AB förvärvar Lilja & Co

ISS Sverige AB förvärvar Lilja & Co ISS Sverige AB har idag förvärvat Luleföretaget Lilja & Co. Lilja & Co är ett av de ledande serviceföretagen i Luleå. Företaget grundades 1963, har idag 110 medarbetare och en omsättning på ca 34 miljoner kronor. Lilja & Co grundades på 60-talet och drivs i dag av den andra generationen Lilja. Bolaget, som är en totalleverantör av städtjänster av hög kvalitet, omsätter ca 34 miljoner kronor och har 110 anställda i Luleå, Boden och Piteå. Företaget är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och kvalitetscertifierade enligt ISO 9002. - Lilja & Co är ett välskött bolag och trots skillnader i storlek finns många likheter mellan våra två företag. Det gäller bland annat sättet att arbeta med miljö och kvalitet, säger Thomas Kolbe, VD ISS Sverige AB. ISS tar över Lilja & Co:s kunder och kontrakt och Lilja & Co kommer under hösten att integreras med ISS Supportservice verksamhet i regionen. Medarbetarna erbjuds fortsatt anställning hos ISS. - Lilja & Co:s kunder får nu tillgång till ett bredare utbud av tjänster än vad ett lokalt bolag kan erbjuda, samtidigt som de kommer att möta samma personal och samma rutiner som tidigare, säger Ann Johannesson, regionchef ISS Sverige AB - Vi bedömer ISS som den bästa tänkbara köparen. ISS har stora möjligheter att utveckla verksamheten, med större resurser till kompetens- och kundutveckling, säger Elisabeth Edberg, VD Lilja & Co. För ytterligare information, kontakta Jan-Olov Winje, affärsområdeschef ISS Supportservice, tfn 070-672 90 11 Elisabeth Edberg, VD Lilja & Co, tfn 070-660 20 59 Sara Blücher, informationschef, ISS Sverige AB, tfn 08-681 62 93, 070- 681 62 93 ISS Sverige AB är ett att Sveriges största serviceföretag. Våra cirka 12 500 medarbetare levererar varje dag service till hundratusentals människor över hela landet. ISS Sverige erbjuder helhetslösningar inom supportservice, fastighetsförvaltning, sjukhusservice, tågservice och business support. ISS Sverige AB ingår i det internationella serviceföretaget ISS A/S som har mer än 250 000 anställda i 38 länder. ISS A/S är noterat på börsen i Köpenhamn och London. Mer information finns på www.iss-sverige.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/07/20030407BIT00820/wkr0002.pdf