ITAB har tecknat avtal med Prisma i Baltikum

Butikskedjan Prisma har valt ITAB som ensam leverantör av kompletta butikskoncept till kedjans samtliga butiker i Baltikum. Prisma ägs av SOK, som är marknadsledande inom detaljhandeln i Finland.

ITAB Shop Concept AB, börsnoterat vid OMX Nordic Exchange MidCap i Stockholm, har valts som leverantör av kompletta butikskoncept till Prismas samtliga butiker i Baltikum. Två nysatsningar samt totalrenovering av Prismas butiker kommer bli startpunkten för att stärka Prismas närvaro på marknaden i Baltikum. ITAB, kommer via flera bolag inom koncernen, att tillverka, leverera och installera kompletta butikskoncept till Prismas samtliga butiker i Baltikum. Under 2010 kommer ITAB att stå som leverantör av skräddarsydda butiksinredningar innefattande hyllsystem, kassadiskar och entrésystem till Prismas samtliga butiker. Avtalet omfattar även projektledning, installation, logistik och service. För ITAB är detta ett betydelsefullt avtal eftersom det är första gången ITAB samarbetar med SOK i Baltikum. Avtalet innefattar även en option på två nysatsningar av Prismas butiker i Baltikumområdet. ITAB har trots det svåra ekonomiska läget lyckats bibehålla en god lönsamhet i Baltikum och stärker genom detta avtal ytterligare positionen som marknadsledare i Baltikum. Avtalets ordervärde är konfidentiellt på begäran av Prisma.