Första maj och Kristi himmelsfärdsdag påverkar postens öppettider

Första maj och Kristi himmelsfärdsdag förorsakar ändringar i postens öppettider

Första maj På valborgsmässoafton fredagen den 30 april är Postens egna butiker öppna till klockan 18. Undantag är posten i Lemi som stänger klockan 17 och posten i Vieremä som stänger klockan 16.30. På första maj lördagen den 1 maj har Postens egna butiker stängt. Julgubbens huvudpost vid polcirkeln håller öppet alla dagar, på valborgsmässoafton klockan 10–15 och på första maj klockan 12–17. Postens försäljningsställen som ligger i anslutning till serviceföretag ger service enligt sina egna öppettider. Kristi himmelsfärdsdag På Kristi himmelsfärdsafton onsdagen den 12 maj är Postens egna butiker öppna till klockan 18. Undantag är posten i Lemi som stänger klockan 17 och posten i Vieremä som stänger klockan 16.30. På Kristi himmelsfärdsdag torsdagen den 13 maj har Postens egna butiker stängt. Julgubbens huvudpost vid Polcirkeln håller öppet alla dagar, även på Kristi himmelsfärdsdag klockan 10–17. Postens försäljningsställen som ligger i anslutning till serviceföretag ger service enligt sina egna öppettider kring Kristi himmelsfärdsdag. Mer information Du hittar öppettiderna för Postens serviceställen på Postens webbplats www.posti.fi/svenska/posten-tilldintjanst/ genom att använda funktionen Sök postkontor. Postens kundtjänst för konsumenter på tfn 0200 27100 (lna/msa) har öppet klockan 8–20, på valborgsmässoafton och på Kristi himmelsfärdsafton till klockan 18. Kundtjänsten för företag på tfn 0200 75000 (lna/msa) har öppet klockan 8–18. På första maj och på Kristi himmelsfärdsdag är tjänsten stängd.