Presskonferens J&W förvärvar KM

Presskonferens - J&W förvärvar KM Härmed kallas till presskonferens kl 11.00 på Salén Konferens Norrlandsgatan 15, Stockholm AB Jacobson & Widmark (publ) har förvärvat 69,4 % av aktierna i Kjessler & Mannerstråle AB (publ). Säljare är AB Traction, Bengt Stillström med familj och bolag och Johan Rapp med bolag. J&W kommer att lämna ett offentligt bud till övriga aktieägare i syfte att förvärva 100% av aktierna i KM. Mot bakgrund av detta kallas till presskonferens kl 11.00 idag, fredag den 16 juni, på Salen Konferens, lokal Olympia, Norrlandsgatan 15, Stockholm Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av informations- chef Siv Axelsson 08 731 20 21 e-post, siv.axelsson@jw.se. J&W är ett utvecklingsinriktat tekniskt konsultföretag. Verksamheten bedrivs i fem samverkande affärsområden: J&W Byggprojektering, J&W Energi och Miljö, J&W Mark och Anläggning, J&W Projektstyrning och J&W Sjölanders. J&W är börsnoterat sedan 1976 och noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. KM säljer kvalificerade konsulttjänster inom teknik, miljö och arkitektur. Verksamheten bedrivs i sex dotterbolag: KM Arkitektur AB, KM Bygg & Anläggning AB, KM Elteknik AB, KM Intégria Certifiering AB och KM Net AB. KM är noterat på OM Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00100/bit0002.pdf