JC stärker sin position i Stockholms city

JC stärker sin position i Stockholms city JC AB forsätter att stärka sin position i Stockholms city genom nyetablering av en JC-butik på Sergelgatan och en Sisters-butik i Sturegallerian. JC-butiken på Sergelgatan kommer att bli JCs största i Sverige. JC har även träffat överenskommelse om förvärv av fyra franchisebutiker i Stockholmsområdet - två Brothers-butiker och två JC-butiker i Skärholmen respektive Kungens Kurva. I och med de aktuella förvärven har JC träffat överenskommelse om förvärv av totalt åtta franchisebutiker på strategiska orter hittills under 2001. Nyetablering av butiker i Stockholm Sturegallerian Sisters-butik Sergelgatan JC-butik Franchisebutiker som förvärvas Skärholmen JC-butik Brothers-butik Kungens Kurva JC-butik Brothers-butik Södertälje JC-butik Uppsala JC-butik Brothers-butik Luleå JC-butik För ytterligare information, vänligen kontakta: Claes Hagberg, koncernchef, mobiltelefon 0709-17 23 49 Mats Nihlén, VD Brothers Clothing AB, 031-701 1680, 0705-55 24 14 Johan Nodby, VD JC Sweden AB, 033-17 28 00, 0709-17 23 62 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/09/20010109BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/09/20010109BIT00150/bit0002.pdf