Världsledande företag väljer Jeeves Enterprise i stenhård konkurrens

(JEEV) Jeeves Information Systems AB’s partner Omnilog AB har tecknat avtal med SSAB Oxelösund AB om leverans av affärssystemet Jeeves Enterprise. Sammanlagt kommer över 130 användare i 40 dotterbolag över hela världen att arbeta med Jeeves i fyra olika språk. Konkurrensen om kontraktet var ytterligt hård, och alla större aktörer inom affärssystem deltog i upphandlingen. Det totala ordervärdet uppgår till 6 miljoner kronor.

- Vi önskade en systemlösning där vi kan välja de funktioner vi vill ha till vårt nya ordersystem. Med Jeeves kommer vi att få en lösning som passar våra behov, säger Per-Olof Stark Marknadsdirektör på SSAB Oxelösund. SSAB Oxelösund ingår i koncernen SSAB Svenskt Stål AB och är Nordens största tillverkare av grovplåt. - Givetvis spelade vår erfarenhet av Jeeves, som Lagersystem, stor roll för vårt val. Det var viktigt att den leverantör och samarbetspartner vi valde har förståelse för vår verksamhet. Vi har fått ett mycket stort förtroende för såväl Jeeves som Omnilog genom deras kompetens och lyhördhet, fortsätter Per-Olof Stark. Affären inkluderar Jeeves Enterprise moduler för Order, Lager, Fakturering, Inköp, Dokumenthantering, Workflow samt Produkt- och säljkonfigurator, utvecklad av Tacton. - Att SSAB väljer Jeeves Enterprise känns som att få utdelning för ett hårt och fokuserat arbete. Vi har lagt enorma resurser på att utveckla Jeeves Enterprise till att klara de omfattande funktionalitetskrav som företag i SSAB:s storlek kräver, och den här affären är ett kvitto på att vi lyckats. Vi känner stolthet över att SSAB:s omfattande leverantörs- och produktutvärdering utföll till vår favör, säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves Information Systems. - För oss på Omnilog känns det mycket tillfredställande att få det stora förtroende från SSAB som det innebär att driftsätta det nya, totala ordersystemet. Vi ser denna order som ett genombrott där större företag väljer Jeeves på grund av funktionalitet och pris/prestandaförhållande, säger Fredrik Jansson, VD på Omnilog AB. För mer information kontakta: Nicolas Ehrling, VD, Jeeves Information Systems AB Tel: +46 8 587 099 42, mobil: +46 70 480 6070, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se Fredrik Jansson, VD, Omnilog AB Tel: +46 8 23 35 80, mobil: +46 70 6076517, email: fredrik.jansson@omnilog.se Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom partners och återförsäljare. Jeeves Information Systems AB samarbetar med 46 partners globalt och i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 1 000 företag med över 17 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Mer information finns på www.jeeves.se Fakta om SSAB SSAB Oxelösund ingår i koncernen SSAB Svenskt Stål AB och är Nordens största tillverkare av grovplåt. Företaget är också världsledande inom specialområdet kylda stål med kända varumärken som HARDOX och WELDOX. SSAB Oxelösund är Sveriges enda stålverk som har en hel produktionslinje det vill säga från råvaror till valsad plåt. De producerar närmare 700 000 ton grovplåt. 90 procent av produktionen exporteras och den största enskilda marknaden utomlands är Tyskland. SSAB Oxelösund har välsorterade lager i mer än 40 länder runt om i världen. Mer information finns på www.ssabox.com Fakta om Omnilog Omnilog AB har i Sverige 170 aktiva kunder med 3 500 användare som vi successivt förser med nya funktioner och ger on-line support för att säkerställa hög driftsäkerhet. Förutom affärssystemet Jeeves Enterprise marknadsför vi lösningar inom digital fakturahantering, integration till andra system, EDI-funktioner, XML, tullhantering. Vi har även långtgående samarbete med två andra organisationer som levererar system till energisektorn och har verksamhetskonsulter inom inköp, service och underhåll. Samarbetet har förstärkts genom ägarandelar i Omnilog AB. Omnilog-gruppen sysselsätter ca 60 konsulter med en lönsam verksamhet. Bland våra kunder kan nämnas SSAB Oxelösund, SOS Alarm, Saab Marine, Celsius Metech, ABB Kabeldon, Dotcom Solutions, Philips Business Communications, Stroede Ralton, Active Biotech och Tetrapak GTS. Mer information finns på www.omnilog.se

Om oss

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 600 företag i över 40 länder något av Jeeves tre affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Våra affärssystem är lätta att använda och anpassa efter företags specifika behov och möjliggör samtidigt kontinuerlig utveckling av affärsstödet. Jeeves huvudkontor ligger i Stockholm och bolaget ägs av det amerikanska investmentbolaget Battery Ventures. För mer information, besök www.jeeves.se.