Björn Appelgren lämnar Jeeves

Björn Appelgren lämnar Jeeves Jeeves VD Björn Appelgren kommer att lämna bolaget den 31 oktober 2000 för att övergå till annan verksamhet. Sökandet efter en efterträdare har påbörjats och till dess att vederbörande finns på plats så kommer styrelseledamoten och grundaren av Jeeves, Assar Bolin, att tjänstgöra som VD. För ytterligare information kontakta Björn Appelgren, tel nr 070-770 99 45 eller ordförande John Dahlfors, tel nr 0708-898577 Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora industri-, handels- och tjänsteföretag. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise - Det organiska affärssystemet. Jeeves är fokuserat på produktutveckling och intäkterna kommer huvudsakligen från licens- och underhållsavgifter. Försäljningen sker genom partners som också svarar för installation, kundanpassning, utbildning och support. Jeeves Enterprise finns installerat på drygt 650 företag med totalt över 9 000 användare. Jeeves samarbetar med ett tiotal partners i Sverige med representation på ett tjugotal orter. KnowIT och SYSteam är Jeeves största partners. Företaget expanderar internationellt och har hittills slutit avtal med partners i Belgien, Holland, Danmark, England, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Spanien, Norge, Polen, Tyskland, Turkiet, Singapore och USA. Jeeves Enterprise är idag översatt till tretton språk och används i arton länder. Jeeves Information Systems AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/04/20001004BIT00330/bit0002.pdf