De La Rue Cash Systems AB köper Jeeves Enterprise

De La Rue Cash Systems AB köper Jeeves Enterprise Jeeves partner SYSteam Stockholm har tecknat avtal med leverans av nytt strategiskt affärssystem till De La Rue Cash Systems i Flen. Jeeves Enterprise kommer att stödja de affärskritiska basprocesserna i verksamheten. Inledningsvis kommer ca 125 användare vara aktiva i systemet. " Jeeves Enterprise är funktionellt och har ett användarvänligt Windows- gränssnitt som är smidigt att anpassa till De La Rues verksamhet. Tack vare att Jeeves Enterprise baseras på industristandard som Windows NT och SQL Server påverkas underhållskostnaderna positivt. Vidare har SYSteams Quickstep paketering med färdiga basprocesser i Jeeves Enterprise varit ett starkt motiv. De har med framgång verifierats i en testinstallation", säger Roger Lindström, IT-Manager på De La Rue Cash Systems. För ytterligare information kontakta Björn Appelgren, VD Jeeves, tel nr 070-770 99 45 Leif Jihde, SYSteam AB, tel. nr 070-351 71 26 Fakta om De La Rue Cash Systems AB De La Rue Cash Systems AB - en del av den engelska koncernen De La Rue - utvecklar och tillverkar avancerade produkter och system för sedelhantering. Företaget är världsledande inom produktområdet med 75% av världsmarknaden och har totalt 350 anställda vid huvudkontoret i Flen och anläggningen i Eskilstuna. Omsättningen är ca 600 MSEK. Produkterna säljs över hela världen via systerbolag och stora industriföretag. Koncernen De La Rue har ca 8 000 anställda och omsätter ca 8 000 MSEK. Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora industri-, handels- och tjänsteföretag. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise - Det organiska affärssystemet. Jeeves är fokuserat på produktutveckling och intäkterna kommer huvudsakligen från licens- och underhållsavgifter. Försäljningen sker genom partners som också svarar för installation, kundanpassning, utbildning och support. Jeeves Enterprise finns installerat på drygt 650 företag med totalt över 10 000 användare. Jeeves samarbetar med ett tiotal partners i Sverige med representation på ett tjugotal orter. KnowIT och SYSteam är Jeeves största partners. Företaget expanderar internationellt och har hittills slutit avtal med partners i Belgien, Holland, Danmark, England, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Spanien, Norge, Polen, Tyskland, Turkiet, Singapore och USA. Jeeves Enterprise är idag översatt till tretton språk och används i arton länder. Jeeves Information Systems AB är noterat på Stockholms Fondbörs O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00770/bit0002.pdf