Jeeves inleder samarbete med Fransk IT-koncern

Jeeves inleder samarbete med Fransk IT-koncern Jeeves Information Systems AB och den franska koncernen Steria SA inleder ett partnersamarbete med start i oktober 2000. Samarbetet innebär att Steria blir återförsäljare av affärssystemet Jeeves Enterprise, inledningsvis i Bryssel, Lille och Bordeaux. Jeeves värderar Steria som en av sina viktigaste strategiska partner på den franskspråkiga såväl som på den internationella marknaden säger Björn Appelgren, VD på Jeeves Information Systems AB. Fakta om Steria Steria-koncernen är en av de 5 största IT företagen i Frankrike. Koncernen omsätter mer än 250 M Euro med personalstyrka på 4600 anställda i över 20 länder. För vidare information besök www.steria.com Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora industri-, handels- och tjänsteföretag. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise - Det organiska affärssystemet. Jeeves är fokuserat på produktutveckling och intäkterna kommer huvudsakligen från licens- och underhållsavgifter. Försäljningen sker genom partners som också svarar för installation, kundanpassning, utbildning och support. Jeeves Enterprise finns installerat på drygt 600 företag med totalt över 9 000 användare. Jeeves samarbetar med ett tiotal partners i Sverige med representation på ett tjugotal orter. KnowIT och SYSteam är Jeeves största partners. Företaget expanderar internationellt för att vara etablerat i 20 länder före utgången av år 2000. Jeeves har hittills slutit avtal med partners i Belgien, Holland, Danmark, England, Finland, Frankrike, Italien, Spanien, Norge, Polen, Tyskland, Turkiet, Singapore och USA. Jeeves Enterprise är idag översatt till tretton språk och används i fjorton länder. Jeeves Information Systems AB är noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Fakta om Jeeves Enterprise Affärssystemet Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows- miljö och är tack vare sin öppenhet en populär plattform för e-handel. Teknisk plattform är MS Windows NT och SQL Server 7. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Order/Lager/Fakturering till MPS, Service och Tid&Projekt med ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design. Dessutom finns i Jeeves Enterprise ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. För ytterligare information kontakta: Björn Appelgren, VD Telefon: 070-770 99 45 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00680/bit0002.pdf