Jeeves inleder sitt första internationella ASP-samarbete

Jeeves inleder sitt första internationella ASP-samarbete Jeeves och det finländska bolaget Proha OYp inleder ett samarbete med start i juni 2000. Samarbetet omfattar två delar. Förutom att Proha blir återförsäljare av affärssystemet Jeeves Enterprise, omfattas även ett Application Service Provider-koncept. Samarbetet sker inom ramen för Prohas affärsområde Financial Management. Avtalet mellan Proha och Jeeves innebär en ytterligare bekräftelse på att Jeeves Enterprise har nått en god etablering på den finländska marknaden säger Björn Appelgren VD för Jeeves. Genom Application Service Provider- konceptet kommer vi att gemensamt nå en till stora delar ny kundkategori och därigenom en bredare marknad än annars fortsätter Björn Appelgren. För mer information kontakta: Björn Appelgren, VD för Jeeves Information Systems AB, tel: +46 70 770 99 45 Pekka Pere, CEO Proha OYp Tel: +358 20 4362 000 Fakta om Proha Proha OYp är ett snabbväxande och lönsamt finskt IT Services företag. Prohas huvudsakliga affärsområden är Project Management, Financial Management och Internetteknologi. Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora industri-, handels- och tjänsteföretag. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise - Det organiska affärssystemet. Jeeves är fokuserat på produktutveckling och intäkterna kommer huvudsakligen från licens- och underhållsavgifter. Försäljningen sker genom partners som också svarar för installation, kundanpassning, utbildning och support. Jeeves Enterprise finns installerat på drygt 600 företag med totalt över 9000 användare. Jeeves samarbetar med ett tiotal partners i Sverige med representation på ett tjugotal orter. Know IT och SYSteam är Jeeves största partners. Företaget planerar att expandera internationellt för att vara etablerat i 20 länder före utgången av år 2000. Jeeves har hittills slutit avtal med partners i Belgien, Danmark, England, Finland, Frankrike, Italien, Norge, Polen, Spanien, Tyskland, Turkiet, Singapore och USA. Jeeves Enterprise är idag översatt till tretton språk och används i fjorton länder. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000509BIT01130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000509BIT01130/bit0002.pdf