Jeeves partner Hands förvärvas av Scanpars AB

Jeeves partner Hands förvärvas av Scanpars AB (JEEV) Jeeves Information Systems AB's partner Hands JVS AB, förvärvas av Scanpars AB. All verksamhet och personal kring affärssystemet Jeeves Enterprise övergår till den nye ägaren och kommer drivas som ett självständigt dotterbolag. Scanpars har mångårig erfarenhet av affärssystem och av att implementera Jeeves Enterprise. Med förvärvet av Hands JVS kommer totalt 30 system- konsulter arbeta med försäljning och installation av systemet. "Vi bygger vidare med fokus på det framgångsrika affärssystemet Jeeves Enterprise, som idag finns installerat på 900 företag, säger Fredrik Jansson, VD på Hands JVS. "Det faktum att Hands JVS nu renodlar verksamheten runt Jeeves samt vetskapen om de expansiva planer som den nya ägaren har gör att det känns mycket lovande inför framtiden", säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves Information Systems AB. Med förvärvet kommer Scanpars att ha en geografisk täckning från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och fortsätta ge service och support till de 150 Jeeves kunder Hands JVS redan har. "Att Jeeves är den enda lönsamma affärssystemleverantören under 2002 ser jag som ett mycket bra betyg från marknaden. Det förstärker min tilltro till att framtiden blir fortsatt ljus för Jeeves och dess partners", säger Lars Persson VD på Scanpars AB. "Det känns mycket positivt för Jeeves del att få hälsa Lars Persson välkommen åter till Jeeves-sfären. Lars Persson är sen tidigare känd både hos oss på Jeeves och bland Jeeves-kunder, och vi är övertygade om att detta kommer att tas emot positivt från båda håll, avslutar Nicolas Ehrling. För mer information kontakta: Nicolas Ehrling, VD, Jeeves Information Systems AB mobil: +46 70 480 6070, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se Lars Persson, VD Scanpars AB mobil: +46 70 652 41 80, e-mail: lars.i.persson@telia.com Fakta om Jeeves Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 45 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 300 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 850 företag med över 11 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista. Fakta om Jeeves Enterprise Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows-miljö och är tack vare sin öppenhet en oslagbar plattform för web-applikationer och e- handel. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Logistik, Service, Tid & Projekt till CRM och SCM (Supply chain Management). Jeeves Enterprise har ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design och innehåller dessutom ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Flexibiliteten och anpassningsbarheten i Jeeves Enterprise gör den till en lämplig lösning för större företag som vill ha ett gemensamt affärssystem för sina medelstora och mindre dotterbolag. Mer information finns på www.jeeves.se Kort om Scanpars Scanpars har mångårig erfarenhet av affärssystem och Jeeves- implementationer. Scanpars med Hands JVS AB kommer att sysselsätta ca 30 systemkonsulter och blir därmed Jeeves Information Systems näst största återförsäljare i Sverige med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Under 2002 tecknade gruppen 10 nya systemkontrakt med Jeeves som affärssystem. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/24/20030224BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/24/20030224BIT00160/wkr0002.pdf