Akademikerförbundet SSRs kongress: Christin Johansson omvald till förbundsordförande På söndagen valde Akademikerförbundet SSR kongress ny förbundsstyrelse för åren 2003 - 2006. Christin Johansson omvaldes enhälligt till förbundsordförande.Till första vice ordförande valdes Mats Berglund från Kalmar och till andra vice ordförande valdes Heike Erkers från Göteborg, båda enhälligt. Till förbundsstyrelseledamöter valdes Helen Björesund från Kungälv, Anita Gidén från Halmstad, Lars Jansson från Göteborg, Kjell Jonsson från Piteå, Carina Laurin Stensson från Örebro, Camilla Ring från Linköping, Fredrik Pering från Maalmö, Karin Wernerheim från Malmö och Anita Davidsson från Västerbotten. - Akademikerförbundet SSRs ska vara ett starkt, modernt och demokratiskt förbund som ligger i framkant. Vi ska fortsätta utveckla förbundets fackliga styrka. Lön efter ansvar och kompetens, jämställdhet i arbetslivet, sager Christin Johansson. Läs mer om kongressen på ww.akademssr.se För mer information kontakta: Informationschef Maria Östberg Svanelind, 0708 17 44 31 Bilder på förbundsstyrelsen kan hämtas på Akademikerförbundet SSRs hemsida. Akademikerförbundet SSR är det fjärde största SACO förbundet och är ett yrkesförbund för ekonomer, samhällsvetare, personalvetare, beteendevetare och socionomer. Förbundet har drygt 43 500 medlemmar. Akademikerförbundet SSR, Besöksadress: Mariedalsvägen 4, Internet: www.akademssr.se Anna Bengtsson, pressekreterare tfn: 070 627 44 51 eller 08 617 44 51 E-post a.bengtsson@akademssr.se Maria Östberg Svanelind, press- och informationschef tfn: 070 817 44 31 eller 08 617 44 87 E-post m.ostberg-svanelind@akademssr.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/11/20030511BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/11/20030511BIT00010/wkr0002.pdf