Akademikerförbundet SSRs kongress: Mats Berglund från Kalmar vald till 1:e vice ordförande På kongressens andra dag valdea ny förbudnsstyrelse för åren 2003 - 2006. Mats Berglund, tidgare andre vice ordförande valdes 1:e vice ordförande. Mats Berglund, från Kalmar, är 48 år och har tre barn som är 9, 11 och 14 år gamla. Han är personalvetare och har tidigare arbetat med personalutveckling på Samhall i 18 år. Idag är han sektionschef på socialförvaltningen i Kalmar kommun. Mats Berglund har varit facklig förtroendeman inom förbundet sedan 1985. Han har varit lokalfackligt aktiv och varit ordförande för Privata Riksföreningen. Mats Berglund har suttit med i Akademikerförbundet SSRs framtidsutredning om förbundets framtida organisation. Han är ledamot av förbundsstyrelsen sedan 1997. - Vi lever i en spännande tid. De fackliga frågorna innehåller både hot och möjligheter. Det är mycket upp till oss själva hur vi ska möta framtiden med ett modernt fackligt arbete. Ett annat viktigt område är arbetsmarknadsfrågor med tyngdpunkt på arbetsmiljö, säger Mats Berglund i en kommentar. Till förbundsstyrelseledamöter valdes också Christin Johansson, förbundsordförande, Heike Erkers andre vice ordförande samt Helen Björesund från Kungälv, Anita Gidén från Halmstad, Lars Jansson från Göteborg, Kjell Jonsson från Piteå, Carina Laurin Stensson från Örebro, Camilla Ring från Linköping, Fredrik Pering från Malmö, Karin Wernerheim från Malmö och Anita Davidsson från Västerbotten. För mer information kontakta: Mats Berglund mobiltel 070 378 08 05 Akademikerförbundet SSR är det fjärde största SACO förbundet och är ett yrkesförbund för ekonomer, samhällsvetare, personalvetare, beteendevetare och socionomer. Förbundet har drygt 43 500 medlemmar. Akademikerförbundet SSR, Besöksadress: Mariedalsvägen 4, Internet: www.akademssr.se Maria Östberg Svanelind, press- och informationschef tfn: 070 817 44 31 eller 08 617 44 87 E-post m.ostberg-svanelind@akademssr.se Anna Bengtsson, pressekreterare tfn: 070 627 44 51 eller 08 617 44 51 E-post a.bengtsson@akademssr.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/11/20030511BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/11/20030511BIT00020/wkr0002.pdf