Anna Bengtsson ny pressekreterare hos Akademikerförbundet SSR

Anna Bengtsson ny pressekreterare hos Akademikerförbundet SSR Anna Bengtsson har tillträtt en nyinrättad tjänst som pressekreterare hos Akademikerförbundet SSR. Närmast kommer hon från tjänsten som chefredaktör och ansvarig utgivare för S-kvinnors tidning Morgonbris, men hon har också varit anställd som journalist på tidningen Aktuellt i Politiken, Stockholms Tidningen, Söndagstidningen Falu/Borlänge Allehanda, Vetlanda Posten, Smålandstidningen, Folket och tidningen Från riksdag och departement. - För mig är det en utmaning att byta sida och få testa att jobba inifrån en organisation med att sprida information, säger Anna Bengtsson. Att arbeta för Akademikerförbundet SSR känns extra roligt eftersom jag, förutom min utbildning som journalist, också är utbildad socionom som många av förbundets medlemmar. - Många av förbundets medlemmar har långa utbildningar bakom sig och tunga yrken att hantera, men samtidigt dåligt betalt och en arbetsmiljö som ställer orimliga krav. Mitt jobb är att synliggöra situationen för att försöka få till en förändring. - Många av förbundets medlemmar, inte minst de som jobbar med socialt arbete, tvingas också gång på gång se hur deras verklighet förvrids i tidningar, radio och TV. Socialsekreterare förknippas ofta med något negativt. Jag hoppas kunna hjälpa till med att få ut mer fakta om hur verkligheten ser ut. - Kopplingen mellan människors hälsa och arbetssituation blir allt tydligare. Arbetsmarknadspolitiken är på var mans läppar nu och jag är övertygad om att vi har en spännande tid framför oss. För att kunna påverka händelseförloppet krävs att människor vet vilka åsikter förbundet står för. Och det ska jag hjälpa till med att föra ut, säger Anna Bengtsson. Press- och Informationschef Maria Östberg Svanelind · 0708-17 44 31 · 08-617 44 87 · m.ostbergsvanelind@akademssr.se Pressekreterare Anna Bengtsson · 0706-27 44 51 · 08-617 44 51 · a.bengtsson@akademssr.se Akademikerförbundet SSR organiserar drygt 43.000 ekonomer, samhällsvetare, personalvetare, beteendevetare och socionomer. Förbundet är det fjärde största inom centralorganisationen SACO. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/11/20030311BIT00160/wkr0002.pdf