Victor Josefsson utses till ny finanschef på Jernhusen

Victor Josefsson har utsetts till ny finanschef på Jernhusen. Victor har arbetat på Jernhusens finansavdelning som finans- och businesscontroller sedan 2015 och har en gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen, bland annat från Hellsten Hotel Group.

- Med Victor i rollen som finanschef säkerställer vi en kontinuitet i Jernhusens finansverksamhet. Jag har ett stort förtroende för Victor och ser fram emot att utveckla verksamheten tillsammans, säger Anders Bäck, ekonomidirektör/vvd på Jernhusen.

Victor tillträder den nya tjänsten i oktober då nuvarande finanschef Marcus Jansson lämnar bolaget för nya utmaningar inom HSB-koncernen.

Information om Jernhusens finansiering och gröna obligationer finns på bolagets webbplats www.jernhusen.se/finans.

Marcus Jansson, finanschef, telefon 073-439 26 20

Anders Bäck, ekonomidirektör/vvd, telefon 070-623 62 55

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har cirka 200 medarbetare. Fastighetsbeståndet uppgår till 161 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 16,6 miljarder kronor. Jernhusen innehar en officiellt rating från Standard & Poor’s om A/A-1 med ”stable outlook”.