Jetshop redovisar ett oerhört starkt 2009

Jetshop går ur finanskrisen starkare än någonsin. I bokslutskommunikén för 2009 redovisas en rejäl omsättningsökning till 29 miljoner kronor och en förbättring av resultatet med 5,1 miljoner kronor jämfört med 2008. Även Jetshops kunder, cirka 1 800 e-handlare, är stora vinnare med en samlad omsättningsökning på hela 29 % under 2009 jämfört med 2008.

Jetshops siffror avseende 2009 tyder på en växande marknad samt nöjda och framgångsrika kunder som använder Jetshops produkter. Det gångna året kan sammanfattas i fortsatt investering i e-handelsplattformen, stärkta relationer med befintliga kunder samt alltfler nya kunder. Expansionen har även fortsatt i Skandinavien som påbörjades i och med Jetshop Norge (tidigare Optima Partner) som förvärvades av Jetshop under 2008. Värt att nämnas är även att Jetshops kunder växte under 2009 med hela 29 % under 2008 jämfört med hela e-handeln i Sverige som växte med 8,1 % under samma period. Hela e-handeln i Sverige omsatte 22,1 miljarder under 2009, vilket utgör cirka 4,2 % av hela detaljhandeln i Sverige). Även 2010 har börjat starkt för Jetshop med många nya kunder samt stark tillväxt hos befintliga. Även Jetshops nya produkt Jetshop Free installeras hos fler än 100 nya e-handlare per månad vilket väntas ge ytterligare positiv effekt under året. Några nyckeltal från bokslutskommunikén: • Nettoomsättningen ökade till 29 MSEK (27 MSEK) • Rörelseresultatet ökade till 3,8 MSEK (-1,3 MSEK) Detta är mycket glädjande siffror för Jetshop och även ett bevis på att vår produkt verkligen ger både oss och våra kunder bra affärer, säger Christian Zanders, vd för Jetshop.