Borätt bygger i Farsta Strand med närhet till sjön Magelungen

Borätt bygger i Farsta Strand med närhet till sjön Magelungen JMs dotterbolag AB Borätt har nu påbörjat byggandet av 21 bostäder i Farsta Strand. Projektet omfattar två byggnader med högt läge där flera bostäder har utsikt över trädtopparna. Bergkrantz arkitekter har format husen med tonvikt på öppna bostäder och bekvämt boende. Husen är putsade i en ljus kulör och placerade i vinkel mot varandra för att skapa en gård. Inflyttning kommer att ske i slutet av 2004. För ytterligare information kontakta: Martin Arkad, projektledare JM AB, telefon 08-782 88 07. Stockholm 2003-12-19 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00580/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.