Caroline Rosén ny kommunikationsdirektör i JM

Caroline Rosén har utsetts till ny kommunikationsdirektör i JM. Hon kommer närmast från försäkringskoncernen If där hon var chef för Investerar Relationer och extern finansiell kommunikation. Caroline är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm och har tidigare bland annat arbetat som kommunikationsdirektör i logistikkoncernen ASG samt som biträdande informationschef på SCA. Dessförinnan arbetade Caroline som ekonomijournalist på Veckans Affärer. Caroline tillträder tjänsten i januari 2005 och kommer att ingå i JMs koncernledning. - Carolines breda erfarenhet inom strategisk kommunikation blir en värdefull tillgång i JMs fortsatta arbete med att stärka varumärket och utveckla arbetet med vår marknadskommunikation, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef i JM. För ytterligare information kontakta: Johan Skoglund, VD och koncernchef JM, 08-782 89 39 Caroline Rosén, tillträdande kommunikationsdirektör i JM, 070-589 00 37. Stockholm 2004-11-15 JM AB Koncernstab Kommunikation

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.