Fastigheten Kulltorp säljs till Svenska Bostäder för 88,7 mkr

Fastigheten Kulltorp säljs till Svenska Bostäder för 88,7 mkr Den av JM AB bildade bostadsrättsföreningen Tantolunden har överlåtit fastigheten Kulltorp 6 på Tantogatan 27-29 på Södermalm i Stockholm till Svenska Bostäder AB. Köpeskillingen uppgår till 88,7 mkr och medför ingen resultateffekt 2003. Fastigheten innehåller 28 lägenheter och 4 lokaler. - Vi tror att detta är en fastighet som kommer att passa utmärkt till hyresrätter, säger Zdravko Markovski, affärsenhetschef, JM Bostad. För ytterligare information kontakta: Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad, JM AB, telefon 08-782 88 13, mobil 070-518 95 15. Stockholm 2003-03-27 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/27/20030327BIT00260/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.