JM återköper egna aktier

JM återköper egna aktier JM har den 13 mars återköpt 200 000 egna aktier. JMs totala innehav i egna aktier uppgår, efter dagens återköp, till 2 300 000 aktier eller 7,6 procent av antalet utestående aktier. Med återköpen hålls kapitalstrukturen justerad i syfte att höja avkastningen på eget kapital och vinsten per aktie. För ytterligare information kontakta: Claes Magnus Åkesson, ekonomi- och finansdirektör, JM AB, telefon 08-782 89 71. Stockholm 2003-03-13 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00440/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.