JM bygger 140 bostäder i Nacka

JM bygger 140 bostäder i Nacka JM har nu startat ombyggnaden av före detta Svenska Fläktfabrikens huvudkontor vid Sickla Strand som ska bli bostäder. Totalt uppförs 140 bostäder om 1 rok och 2 rok. 110 lägenheter upplåts med bostadsrätt och 30 med hyresrätt. Merparten av bostäderna är på 38 respektive 48 kvm och har tre meter i takhöjd. Bostäderna har antingen utsikt mot Stockholm eller Nackareservatet och Sickla Sjö. Området erbjuder goda möjligheter till friluftsliv och rekreation samt närhet till större handelsområde och kommunikationer. Projektet beräknas vara färdigställt under hösten 2004. Ordervärdet är cirka 180 mkr. För ytterligare information kontakta: Magdalena Odemark, projektledare JM AB, telefon 08-782 86 77 alternativt Christina Dahlin, säljare JM AB, telefon 08-782 89 88. Stockholm 2003-12-03 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00550/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.