JM får entreprenad för ca 250 Mkr i centrala Stockholm

JM får entreprenad för ca 250 Mkr i centrala Stockholm JM, Entreprenad Stockholm, har fått i uppdrag av Diligentia att genomföra ett utvecklingsprojekt, Jericho, i centrala Stockholm. Kontraktsumman är ca 250 miljoner. Uppdraget omfattar ny- och ombyggnad av Televerkets gamla lokaler vid Regeringsgatan till kontor, butiker och 47 lägenheter. Ernst & Young hyr ca 15000m2 kontorslokaler med inflyttning fjärde kvartalet 2001. Ytterligare information lämnas av Bertrand Hennings, JM Entreprenad Stockholm, tel 08-782 88 54. Stockholm 2000-05-26 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelanden finns på www.jm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00750/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.