JM fastighetsbestånd i Göteborg är nu helt avvecklat

JM fastighetsbestånd i Göteborg är nu helt avvecklat JM har nu sålt kvarvarande fastigheter i Göteborg och en kvarvarande fastighet i Skåne. De sålda fastigheterna i Göteborg är Uggledal 407:2-6, Krokslätt 101:13, Biskopsgården 46:8 samt Nämndemannen 1 och Nämndemannen 2. Ovannämnda affär har betingat ett försäljningspris om 75 Mkr och ett realiserat resultat om -6,7 Mkr. I Skåne är det en mindre hotellbyggnad i Lund som försålts till den nuvarande operatören med en realiserad vinst om 4 Mkr. Efter dessa försäljningar är hela JMs bestånd av förvaltningsfastigheter i Göteborg och Skåne avvecklat. Ytterligare information lämnas av Sten Hamberg, chef Affärsutveckling/Fastigheter, tel 08-782 88 52. Stockholm 2000-05-08 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT01110/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.