JM förvärvar två sjönära fastigheter i Södertälje av Locum - cirka 40 nya bostäder planeras JM och Skanska har tillsammans tecknat avtal med Wangner Nordviror AB om att förvärva JM förvärvar fastigheterna Sågverket 1 och Sågverket 2, Södertälje kommun, av Locum AB för 59 mkr. Fastigheterna som är belägna invid vattnet nära Östertälje pendeltågstation innehåller vårdgymnasium respektive kontor. Affären innebär även att JM erhåller byggbar mark motsvarande totalt cirka 20 bostäder. Stockholms läns landsting har med Södertälje kommun träffat ett tioårigt avtal för den nu pågående verksamheten i de uthyrda lokalerna, innebärande att kommunen fortsätter att hyra vårdgymnasiet. - JM har av Södertälje kommun erhållit en markanvisning i anslutning till detta område. Det innebär att vi kan utveckla ytterligare ett 20-tal bostäder i samma område, sammanlagt således ett 40-tal bostäder. Vi räknar med byggstart av de nya bostäderna till sommaren 2001, säger JM:s projektchef Åke Stenlund. Locums uppdrag är att effektivisera Stockholms läns landstings fastighetsbestånd och att finna avsättning för fastigheter och lokaler som inte bedöms strategiskt för landstinget att äga. Som strategiska fastigheter, inom vårdområdet, betraktas framför allt akutsjukhusen. Locum har sedan starten 1992 sålt fastigheter för 4,5 miljarder kronor. [REMOVED GRAPHICS] Ytterligare information lämnas av: Åke Stenlund, JM AB, telefon 08-782 88 12 Ingemar Ziegler, VD för Locum AB, telefon 08-690 70 01 alternativt 070-484 70 01 Ulf Brandt, chef för affärsområde Locum Marknad, telefon 08-690 74 70 alternativt 070-484 74 70 Charlotte Helmersson, Informationschef Locum AB, telefon 08-690 70 40 alternativt 070-484 70 40 www.locum.se www.jm.se Stockholm 2000-06-21 JM AB Koncernstab Kommunikation ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00610/wkr0002.pdf