JM köper grön el

JM köper grön el JM har beslutat att köpa grön el. Beslutet omfattar såväl JMs egna fastigheter som så kallad bygg-el. Även de av JM bildade bostadsrättsföreningarna kommer att erbjudas grön el. "Beslutet skall ses som ett naturligt led i JMs arbete med miljöfrågor. Såsom det första företaget i branschen med en egen miljöpolicy (1994), är detta helt i linje med hur vi ser på miljö- och kretsloppsfrågor. Genom att välja grön el, garanterar leverantören att producera lika stor mängd el baserad på förnyelsebar energi (ej fossilt bränsle) som den mängd el vi köper. Idag finns en begränsad mängd grön el att tillgå. Om efterfrågan ökar, kan marknadskrafterna styra det framtida produktionsvalet mot ytterligare förnyelsebar energiproduktion", säger JMs miljöchef Lennart Henriz. Merkostnaden för grön el, jämfört med traditionellt producerad el blir 0.002 kronor per kWh. Ytterligare information lämnas av miljöchef Lennart Henriz, telefon 08- 782 89 47. Stockholm 2000-06-13 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.jm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00830/wkr0002.pdf