JM säljer cityfastigheter för 235 mkr - realiserat resultat 75 mkr

JM säljer cityfastigheter för 235 mkr - realiserat resultat 75 mkr I affärer med Fastighets AB Linco respektive Fastighets AB Kannan säljer JM fastigheten Pilen 30 på Vasagatan för 180 mkr och Glaucus 5 och 6 i Gamla stan för 55 mkr. Försäljningarna ger JM ett realiserat resultat om totalt 75 mkr, vilket kommer att redovisas under första kvartalet 2003. JM har hittills i år sålt fastigheter för 938 mkr med ett realiserat resultat om 132 mkr. För ytterligare information kontakta: Sten Hamberg, JM AB, telefon 08-782 88 52 alternativt Eva Eriksson, JM AB, telefon 08-782 88 99. Stockholm 2003-03-14 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/14/20030314BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/14/20030314BIT00370/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.