JM säljer fastigheten Byggledaren 1 till Svenska Bostäder

JM säljer fastigheten Byggledaren 1 till Svenska Bostäder JM AB säljer fastigheten Byggledaren 1 på Liljeholmskajen i Stockholm. På fastigheten pågår produktion av 134 lägenheter. I försäljningen ingår färdigställandet av projektet till september 2004. Försäljningen innebär ingen resultateffekt 2003. - Fullt utbyggt kommer Liljeholmskajen/Årstadal att innehålla cirka 2500 bostäder. Vi ser positivt på att den nya stadsdelen kommer att innehålla blandade upplåtelseformer, säger Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad Stockholm. Som ett led i diskussionerna med Svenska Bostäder rörande Liljeholmskajen har möjligheterna till fortsatt samarbete mellan företagen i andra områden diskuterats. Utgångspunkten för samarbetet är att åstadkomma en bra blandning av hyres- och bostadsrätter i olika projekt. För ytterligare information kontakta: Zdravko Markovski, affärsenhetschef JM Bostad Stockholm, JM AB, telefon 08-782 88 13 eller Sten Lindberg, chef Transaktion och Analys, JM Bostad Stockholm, JM AB, telefon 08-782 87 50 Stockholm 2003-10-16 JM AB Koncernstab kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00190/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.