JM varslar 100 personer i Stockholm

JM varslar 100 personer i Stockholm Varsel om befarad övertalighet har lämnats till länsarbetsnämnden i Stockholm. Varslet omfattar maximalt 100 personer och avser såväl hantverkare som tjänstemän. Varseltiden är fyra månader. Förhandlingar med berörda fackliga organisationer kommer att upptas senare. Anledningen till varslen är att projektstarter senareläggs. - Vi har beslutat att flytta fram ett antal projektstarter och vill ha en beredskap och flexibilitet för ett eventuellt försämrat marknadsläge i Stockholm. Övriga Sverige påverkas inte, säger JMs VD och koncernchef Johan Skoglund. För ytterligare information kontakta: Göran Malmberg, personaldirektör, JM AB, telefon 08-782 87 85. Stockholm 2003-03-24 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00690/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.