JMs bokslutskommuniké för 2002

JMs bokslutskommuniké för 2002 JM AB avser att offentliggöra bokslutskommunikén för 2002 den 13/2, klockan 08.30. Samtidigt inbjuder JM till press- och analytikerträff den 14/2 klockan 08.00 på JMs bostadsprojekt Essinge Mälarstrand, Primusgatan 98, 5 tr (Lilla Essingen, Stockholm). Huset är terrakottafärgat och ligger vid vattnet, följ skyltar mot JMs bostadsbutik. För ytterligare information kontakta: Caroline Burén, kommunikationsdirektör, JM AB, telefon 08-782 87 83. Stockholm 2003-02-12 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 600 och omsättningen år 2001 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/12/20030212BIT01370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/12/20030212BIT01370/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.