Nya lägenheter för seniorer i centrala Uppsala

Nya lägenheter för seniorer i centrala Uppsala JMs dotterbolag Seniorgården har nu påbörjat byggandet av nya lägenheter för personer över 55 år i centrala Uppsala. I hörnet av Sysslomansgatan och Luthagsesplanaden bygger Seniorgården 42 lägenheter i bostadsrättsform. Projektet omfattar en större byggnad längs Luthagsesplanaden och två mindre gårdshus som tillsammans skapar en skyddad och trivsam gårdsmiljö. Arkitekten Kjell Forshed har format husen med stor hänsyn till den befintliga näraliggande miljön och den klassiska stenstaden. Husen har putsade fasader med markerade fönsterpartier. Samtliga lägenheter har balkong, markuteplats eller terrass. Genomtänkta planlösningar gör det lättare att bo kvar i lägenheten när man blir äldre. I markplanet finns tvättstuga, gemensamhetslokal samt ett gästrum. I trapphusen finns hiss ner till garageplatser och lägenhetsförråd i källarvåningen. Inflyttning kommer att ske i början av 2004. Ordervärdet är drygt 80 Mkr. För ytterligare information, var vänlig kontakta: Lars Svärd, projektledare region Öst, JM AB, telefon 018-66 03 50 alternativt Ulla Nylander, säljare region Öst, JM AB, telefon 018-66 03 04. Stockholm 2002-10-08 JM AB Koncernstab Kommunikation ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/13/20031013BIT00720/wkr0002.pdf