Småhus för seniorer på Hisingen i Göteborg

Småhus för seniorer på Hisingen i Göteborg JMs dotterbolag Seniorgården har påbörjat byggandet av småhus för seniorer i stadsdelen Tuve på Hisingen. Nära service vid Tuve torg och med goda kommunikationer till Göteborgs centrum bygger Seniorgården 19 enplans småhus. Två hustyper uppförs, ett med 3 rum och kök med en bostadsyta på 92 kvm och ett större med 4 rum och kök på 102 kvm. Båda husen har fönster åt fyra väderstreck, vilket ger ljusinfall som varierar under dagen. Bägge husen har skyddade uteplatser. Inflyttning i beräknas ske under hösten 2004. För ytterligare information kontakta: Joakim Gralén, projektledare region Väst, JM AB, telefon 031-703 57 30 alternativt Camilla Johansson, säljare region Väst, JM AB, telefon 031-703 57 02. Stockholm 2003-12-19 JM AB Koncernstab Kommunikation Detta och tidigare pressmeddelande finns även på www.jm.se JM är ett publikt bolag och noterat på Stockholmsbörsen. Antalet anställda i Sverige, Norge, Danmark och Belgien är cirka 2 700 och omsättningen år 2002 uppgick till cirka 9 miljarder kronor. Bolaget är Sveriges ledande bostadsutvecklare och verksamheten bedrivs med fokus på projektutveckling av såväl bostäder som kommersiella lokaler i centrala lägen i expansiva orter. En bred satsning på kvalitets- och miljöfrågor kännetecknar verksamheten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00800/wkr0002.pdf

JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap. Mer information på www.jm.se.